Trending đŸ”„ - gröna Reebok

2 produkter

Tidskrift

Trending đŸ”„ - gröna Reebok

Reebok grundades 1958 i England och namnet kommer frĂ„n afrikaansordet "rhebok", som Ă€r en typ av antilop. Detta unika namn Ă„terspeglar varumĂ€rkets fokus pĂ„ snabbhet och smidighet. PĂ„ 1980-talet kapitaliserade Reebok pĂ„ fitnessdillen genom att bli ledande inom aerobicsskor. Deras Freestyle-modell, ofta i livfulla fĂ€rger, blev en ikon i fitnessklasser över hela vĂ€rlden. År 2005 förvĂ€rvades Reebok av adidas Group, ett steg som gjorde det möjligt för Reebok att utnyttja adidas resurser och samtidigt behĂ„lla sin distinkta varumĂ€rkesidentitet. Men varumĂ€rket var inte alltid i sitt esse. NĂ„gra decennier efter grundandet hade företaget ekonomiska svĂ„righeter. Det Ă€r ingen lĂ€tt marknad och att konkurrera med varumĂ€rken som Nike eller adidas Ă€r som att springa ett livslĂ„ngt maraton. Om vi skulle rĂ€kna upp alla sportmĂ€rken som har fĂ„tt mode och sport att gĂ„ hand i hand skulle vi vara hĂ€r för evigt. För att förbli relevant hade Reebok genomgĂ„tt flera varumĂ€rkesuppdateringar under Ă„ren. Syftet var att nĂ„ ut till yngre konsumenter samtidigt som man behöll sin kĂ€rnidentitet.

Reebok

Reebok grundades 1958 i England och namnet kommer frĂ„n afrikaansordet "rhebok", som Ă€r en typ av antilop. Detta unika namn Ă„terspeglar varumĂ€rkets fokus pĂ„ snabbhet och smidighet. PĂ„ 1980-talet kapitaliserade Reebok pĂ„ fitnessdillen genom att bli ledande inom aerobicsskor. Deras Freestyle-modell, ofta i livfulla fĂ€rger, blev en ikon i fitnessklasser över hela vĂ€rlden. År 2005 förvĂ€rvades Reebok av adidas Group, ett steg som gjorde det möjligt för Reebok att utnyttja adidas resurser och samtidigt behĂ„lla sin distinkta varumĂ€rkesidentitet. Men varumĂ€rket var inte alltid i sitt esse. NĂ„gra decennier efter grundandet hade företaget ekonomiska svĂ„righeter. Det Ă€r ingen lĂ€tt marknad och att konkurrera med varumĂ€rken som Nike eller adidas Ă€r som att springa ett livslĂ„ngt maraton. Om vi skulle rĂ€kna upp alla sportmĂ€rken som har fĂ„tt mode och sport att gĂ„ hand i hand skulle vi vara hĂ€r för evigt. För att förbli relevant hade Reebok genomgĂ„tt flera varumĂ€rkesuppdateringar under Ă„ren. Syftet var att nĂ„ ut till yngre konsumenter samtidigt som man behöll sin kĂ€rnidentitet.

Utforska Reeboks throwbacks

Reeboks mÄngsidiga sortiment av sneakersilhuetter, inklusive Club C, Classic Leather, eller Zig Kinetica, ger en inblick i varumÀrkets anmÀrkningsvÀrda resa genom skoverksamheten. Dessa sneakers representerar inte bara mode utan förkroppsligar ocksÄ vÀrdena och ambitionerna hos dem som bÀr dem, vilket gör dem till bestÄende symboler för stil och prestanda. Oavsett om du Àr en lÄngvarig Reebok-entusiast eller en nykomling till varumÀrket, finns det en silhuett som talar till dig, och var och en har sin egen unika historia att berÀtta. Reebok Club C 85 har blivit mÀrkets bÀstsÀljande throwback-tennissko sedan Reebok bestÀmde sig för att Äterintroducera den efter en tid. Den har en av de mest tilltalande vintageestetiken genom tiderna. Dessutom har den fÄngat uppmÀrksamheten hos kÀnda mÀrken, artister och designers. Club C har fÄtt en unik design i samarbeten med BAPE, Cardi B eller National Geographic. Ett intressant faktum Àr att "C" i Club C 85 stÄr för "Champion", och det hÀr Àr verkligen en mÀstarsilhuett. Vad som Àr Ànnu mer spÀnnande Àr den nÀmnda Reebok Classic Leather-modellen. Med den hÀr introducerade varumÀrket den första sportskon nÄgonsin helt i lÀder, vilket satte en ny standard för sportskor.

FLEXDOG kommer att ge dig mer.
Skapa din profil.
Doggy StripeDoggy Stripe Foreground Ear