44 produkter

Tidskrift

Kläder Gucci

Vissa människor är stora fans av Gucci-design med deras signaturmönster, men det finns också människor som absolut hatar det. Antalet hatare är dock irrelevant för en stor modeikon som Gucci. Varumärket är synonymt med lyx och anses vara ett av de mest värdefulla och eftertraktade modemärkena globalt. Dess produkter ses ofta som statussymboler och investeringar i tidlös stil. Premiumvarumärken är eftertraktade och vanliga samarbetspartners. Adidas är en av Guccis långvariga partners och de fortsätter att arbeta tillsammans även efter att ha släppt en mycket kritiserad baclava-jumper. Många av deras kläder anses faktiskt vara rasistiska, men varumärkena hävdar att de stöder alla lika mycket. Förutom adidas har Gucci samarbetat med ett kontroversiellt Balenciaga, CDG eller XBOX-företaget. De ikoniska Gucci-mönstren är mycket populära på marknaden för förfalskningar. Att köpa en Gucci T-shirt för 40$ är en affär som inte alla har makten att förneka. Den ursprungliga klädkollektionen innehåller allt från jackor via rockar upp till populära tillbehör. Det dyraste Gucci Stuart Hughes-bältet såldes för 250 000 $ och det är det dyraste Gucci-objektet som någonsin har sålts.

Gucci

Gucci är ett av världens mest prestigefyllda och inflytelserika lyxmodevarumärken, känt för sin särpräglade design, sitt kvalitetshantverk och sitt rika italienska arv. Det grundades 1921 av Guccio Gucci i Florens, Italien. Det började som ett litet lädervaru- och bagageföretag. Det känns omedelbart igen på sin logotyp med dubbla G (GG), som representerar grundarens initialer, Guccio Gucci. Denna logotyp och andra signaturmotiv som den gröna och röda webbremsan har blivit synonyma med varumärket. Deras erbjudande inkluderar artiklar som handbags, footwear, dofter eller deras ikoniska Gucci belts. Du kanske inte visste att Gucci har varit involverat i olika filantropiska insatser, inklusive stöd till UNICEF, Chime for Change-kampanjen och initiativ som syftar till att främja jämställdhet och barns rättigheter. När det gäller partnerskap har Gucci samarbetat med kontroversiella Balenciaga, CDG eller XBOX-företaget. Att ha en Gucci XBOX som är flexibel är det inte alla som har råd med och eftersom det bara har designats 100 konsoler för Guccis 20-årsdag är det en bra långsiktig investering. Om du är intresserad av Guccis historia kan det vara en bra idé att se filmen "House of Gucci" som speglar det verkliga dramat bakom modehuset.

FLEXDOG kommer att ge dig mer.
Skapa din profil.
Doggy StripeDoggy Stripe Foreground Ear