• Alla

  • Herr

  • Dam

  • Barn

Billiga kläder DAILY PAPER

Daily Paper är ett Amsterdam-baserat mode- och livsstilsvarumärke som grundades 2012 av tre barndomsvänner. Bloggen som startades 2008 av Hussein Suleiman, Jefferson Osei och Abderrahmane Trabsini, som delade en kärlek till musik, konst, mode och kultur, bidrog till att göra varumärket till ett välkänt namn. Med utgångspunkt i det rika arvet från den afrikanska kulturen, förpackat i modern design, lanseras två kollektioner per år med fokus på både herr- och damkläder. Daily Paper erbjuder tidlös design inom accessoarer, ready to wear och en rad olika kapslar för varje säsong. Daily Paper publicerade en kapsel med damkläder 2015, då landskapen i Somalia och andra afrikanska länder söder om Sahara fungerade som inspiration för deras design. Samma år vågade de sig på att diversifiera från fritidskläder till atletiska och sportkläder. I maj 2015 började varumärket sälja silhuettjackor i begränsad upplaga. Numera är det ett populärt streetwear-val som har lagt märke till streetwear-plaggen eftersom Daily Paper-kläder ofta har unika all-over-tryck tillsammans med enklare mönster. Daily Paper klädkollektion inkluderar hoodies, tees, sweatshirts, jackor, byxor, accessoarer, helt enkelt allt du kan tänka dig.

DAILY PAPER

Daily paper grundades av barndomsvänner som var passionerade av mode, musik, konst och kultur. De skapade en egen plattform i form av en blogg där de skrev och rapporterade om saker de gillade för att ge sin passion ett ansikte. De tre afroamerikanska vännerna från Amsterdam gjorde intervjuer med välkända personer inom streetwear- och sneakerbranschen. De fick erkännande lite i taget tills de tog chansen att släppa sina egna verk. I början sålde Daily Paper T-shirts som bloggartiklar. Bloggosfären inom streetwear har lagt märke till streetwear-plaggen eftersom de ofta har unika allover-tryck tillsammans med enklare design. När det gäller partnerskap och samarbeten har enighet och samhörighet alltid varit kärnvärden för Daily Paper. Tack vare sitt breda nätverk av innovatörer, samarbetspartners och förstärkare har de utvecklat verkliga och effektiva partnerskap och till och med vänskap inom och utanför branschen. Places+Faces, adidas Originals, Filling Pieces och till och med Crocs finns med på Daily Papers lista.